woensdag 3 mei 2017

17 maanden oud

Tja... het was de bedoeling, of de planning dat Nathan éérst 17 maanden oud zou worden vóór hij grote broer werd... maar Elisa dacht daar anders over! En dus kwam zij eerst en werd Nathan toen alsnog 17 maanden oud. Lees hier over Elisa haar geboorte.

Maar Nathan groeit en bloeit en doet ook maar wat graag waar hij zelf zin in heeft. Dus dat is ons niet vreemd. Ook deze maand hebben we weer heerlijk genoten van ons boefje. Hoewel... dat 'je' kan je nu wel weglaten in vergelijking met zijn kleine zusje...


Maar eerst vierden we grote zus Hannah haar 9e verjaardag! Uiteraard eerst geinen in het grote bed.

En toen zij naar school was vond Nathan een mooie zonnebril.
Het was al een hele tijd duidelijk dat Nathan van muziek en bewegen houdt dus dat heb ik eens op film gezet met zijn favoriete muziekstuk!
Bij de lidl hadden ze een leuke windmolen, dat leek me wel iets voor Nathan. Een schot in de roos zou ik zeggen.
Elke dag wordt Nathan meegenomen naar buiten. Of  door de grote kids, óf de nog grotere (kids...) en als je zegt dat hij zijn schoenen mag pakken is hij niet meer te houden!
Nathan heeft geen zitvlees. Oh hij heeft genoeg spek op de billen hoor maar er op stilzitten ho maar!
Gelukkig komt hij tegenwoordig af en toe een kroel halen.

En toen besloot zijn kleine zusje om 2,5 week voor de uitgerekende datum te komen. Daar hadden we niet op gerekend... maar de kinderen vonden het geweldig omdat ze nog vakantie hadden.
En Nathan? die is dol op haar! Kijk zelf maar.
Oh en op beschuit met muisjes natuurlijk!
Zodra je met Elisa bezig gaat staat hij er met zijn neus bovenop.
Trotse grote broer!
Gelukkig wilde hij nog wel een kroel van mama.. of was dat omdat Elisa er ook lag?
De kraamweek ging bijzonder goed. Ik lag met Elisa in de slaapkamer van mijn ouders en Nathan liep daar rond in de huiskamer. Af en toe kwam er iemand langs om instructies te vragen voor Nathan en dan werd er prima voor hem gezorgd. Regelmatig kwam hij de slaapkamer ingelopen om te controleren of ik er nog wel was. En zodra Elisa een kik gaf was hij er als de kippen bij.
Ik had me geen rustigere kraamweek kunnen voorstellen zo!

Wat Nathan betreft was het een bewogen maand. Hannah jarig, Elisa geboren, Timo jarig, Papa jarig, familie uit Groningen op kraamvisite, mama die een week in bed ligt en iedereen die zich met hem bemoeide. Maar het was allemaal prima geregeld en hij is niks tekort gekomen.

Wat Hannah betreft heb ik ook haar dagboek eens doorgelezen bij 17 maanden. En dan vinden we Nathan een woelwater maar Hannah kon er ook wat van. Die klom uit de kinderstoel, uit bed, op tafels en banken en als je niet oplette stond ze bovenaan de trap... ook zij kletste de oren van je hoofd... net als Nathan. Beide hebben wel andere dingen die ze veel benoemen maar op de een of andere manier was koekie bij beide favoriet. En zeg nou zelf, het zijn ook écht zus en broer toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen